lamaiPentru foarte mulţi, sticlele colorate și costisitoare ale diverselor combinaţii de sucuri naturale de legume și fructe arată ... sănătos.

Indiferent  ȋnsă dacă ați încercat sau doar aţi auzit depre dietele detox, ȋntrebarea rămâne: 

Sunt dietele de detoxfiere bune pentru tine?

Răspunsul cel mai scurt ar fi că orice avantaj pe care l-aţi puteţi obține de la o astfel de dietă, ar putea fi umbrit de riscuri mari pentru sănătate, riscuri despre care am discutat ȋn articolul anterior.   

Stilul de viață caracteristic omului modern nu este la fel de sănătos și echilibrat cum ar trebui să fie. Există o mulţime de factori ce ar putea duce la niveluri mai ridicate de deșeuri ȋn organism,  la o capacitate slabă de prelucrare și eliminare a acestora, implicit la un risc crescut de boală.

Ar trebui să ȋnţelegem că avem nevoie de o detoxifiere zilnică, nu de o curățare ,,de primăvară’’ cu remedii dure o dată pe an.

Pentru că, din fericire, suntem ȋnzestraţi cu  sisteme de dezintoxifiere extrem de performante si corpul "se curăță" singur. Organele noastre principale de detoxifiere sunt reprezentate de: 

• tractul digestiv

• rinichi

• piele

• plămâni

• ficat

• sistem limfatic

• sistem respirator.

De ce oare atunci nu ȋncercăm să mâncăm și să trăim într-un mod care să susțină detoxifierea naturală a organismului, tot timpul, neintervenind brutal cu o dietă detox? 

Vă recomand 9 pași pe care îi puteți face în fiecare zi pentru a ajuta corpul să-și facă singur munca de detoxifiere naturală

1.   Mâncați cantităţi rezonabile de alimente la o masă.

Ȋntr-o lume ȋn care marketingul ne face să cumpărăm mai mult decât avem nevoie, ȋn care oferta pieţei este foarte mare și e susţinută de substanţe ,,ajutătoare’’, pesticide, amelioratori, potenţiatori de gust, conservanţi, etc este evident că dacă vei consuma prea mult, probabil că vei acumula implicit mai multe toxine decât poate elimina organismul tău. Consumul, de exemplu, al unui biscuit în loc de șase este .... o dietă de detoxifiere reală pentru corpul tău. Nu te grăbi, mestecă-ţi mâncarea. Toti suntem fericiţii posesori ai unor "zdrobitoare și storcătoare anatomice" - dinții și stomacul. Folosește-le.

2.   Mâncați vegetale și atunci când este posibil alegeți opțiunile organice

Legumele și fructele conțin compuși care pot ajuta corpul să se ocupe de toate substanțele chimice care intră. Plantele și animalele crescute organic sunt, în general, mai puţin ..ȋmbibate’’ de substanţe tip toxină pentru organism, cum ar fi pesticidele, hormonii, antibioticele etc.

3.   Ȋncercaţi să nu luaţi ȋn greutate

Anumiți compuși din hrană sunt solubili în grăsimi și se pot acumula în grăsimile corporale. Mai puțină grăsime corporală ȋnseamnă mai puțin loc de depozitare pentru substanțele chimice potențial problematice. 

4.   Beți suficiente lichide

Și folosiți un filtru de apă, dacă suspectaţi că sursa de la care vă alimentaţi nu este ȋn regulă. Rinichii sunt organe importante de eliminare a unor deșeuri prin intermediul urinii. Dar să nu exagerați: aportul de lichide trebuie să echilibreze electroliții corpului, nu să suprasolicite ȋntreg sistemul cardio-vascular. În general, puteți evita suprahidratarea dacă nu consumați mai mult de un pahar de apă pe oră.

5.   Lăsaţi pauză suficientă între cină și micul dejun

În timpul perioadelor scurte de post (cum sunt cele de peste noapte), corpurile noastre elimină resturile celulare. Dacă ați terminat să mâncați la cină la ora 19:00 – 20.00, puteţi lua mânca micul dejun la ora 7:00. Aceasta conferă organismului o pauză suficientă de la alimente, pentru fiecare ciclu de 24 de ore. Acest lucru ar putea, de asemenea, să vă îmbunătățească somnul, care este unul dintre factorii esențiali ce permite corpului tău să se recupereze în mod corespunzător. 

6.   Ieșiți afară la soare și aer curat în fiecare zi.

Sursa primară de sinteză a vitaminei D se face prin expunere la razele ultraviolete ale soarelui. Când acesta vine ȋn contact direct cu pielea, organismul își va face propria vitamină D și ȋși va asigura astfel aproximativ  80-90% din rezerve. Nu numai că sintetizăm vitamina D prin expunere directă la soare, dar putem să respirăm un aer mai curat în plămânii noștri și .... să auzim sunetele naturii, atunci când reușim să ajungem măcar 30 de minute ȋntr-un parc.

7.   Faceţi mișcare în mod regulat.

Stimularea circulaţiei sângelui vă va ajuta să obţineţi o oxigenare mai bună acolo unde este necesar, să aduceţi mai mulţi nutrienţi, dar și să eliminați mai eficient produsele uzate.

8.   Limitați suplimentele alimentare inutile.

Suplimentele nu echivalează automat cu sănătatea. Ȋn loc să fii ȋn formă maximă, s-ar putea să te trezești de fapt cu dureri de cap, stări de greaţă, iar pe termen lung, s-ar putea să ȋţi suprasoliciţi ȋn special ficatul. De exemplu, calciu ȋn exces se poate depune ȋn diverse ţesuturi. Fierul ȋn exces se depozitează ȋn ficat și ȋn pancreas, magneziul poate deranja, ȋn cantităţi prea mari, funcţia renală.             

Suplimentele alimentare sunt benefice pentru organism doar ȋn cazul ȋn care știi sigur că ai carenţe. Și acestea pot să fie depistate doar ȋn urma unor analize de laborator. 

9.   Verificați produsele cosmetice.

Pielea noastră este cel mai mare organ. În fiecare zi lăsăm o mulţime de substanțe chimice să intre în contact cu ea. Acestea intră apoi în sângele nostru și circulă în tot corpul. Dacă doriți să nu vă împovărați corpul cu prea multe substanțe chimice, verificați-vă produsele corporale. Dar sănătatea nu este ȋntotdeauna motivația principală pentru mulţi dintre cei care apelează la o dietă de detoxifiere. Unii au obiective mult mai simple: să piardă în greutate și să intre în numere mai mici la ȋmbrăcăminte.

Dacă pierderea în greutate este obiectivul tău, există moduri mai inteligente și mai ales, permanente, de a face acest lucru.

Apelează la un specialist. Fă-ţi o programare, chiar acum, pe www.stop-dieta.ro dacă dorești să afli răspunsuri avizate ȋn domeniul nutriţiei și dieteticii.

Bucură-te de viaţă și hrănește-te sănătos, fără diete chinuitoare, restrictive sau dezechilibrate.

E mai ușor decât crezi!

 

Bibliografie:

“Detoxes” and “Cleanses” –National Center for Complementary and Integrative Health, US Department of Health and Human Services, Mai 2017

Hodges R and Minich D – Modulation of Metabolic Detoxification Pathways Using Foods and Food-Derived Components: A Scientific Review and Clinical Application, Journal of Nutrition and Metabolism, 2015 Hofer M, et al – Safe refeeding management of anorexia nervosa inpatients: an evidence-based protocol, Nutrition, 2014  

Klein AV, Kiat H – Detox diets for toxin elimination and weight management: a critical review of the evidence, Journal of human nutrition and dietetics: the official journal of the British Dietetic Association, 2015

Mishori R, et al. – The dangers of colon cleansing, The Journal of Family Practice, 2011

US Food and Drug Administration – Dietary Supplements are not FDA-Approved, Consumers Updates, 2015

Esti interesat sa afli care e momentul perfect pentru slabit?

INTRODU NUMELE SI ADRESA TA DE E-MAIL, ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER SI VEI PRIMI GRATUIT RASPUNSUL.

(C) 2017 www.stop-dieta.ro