muscleO să ȋncep prin a repeta, pentru a nu știu câta oară, doar-doar s-o ȋnţelege faptul că adevărata nutriţie nu poate fi redusă la un set de informaţii găsite pe net sau folclor preluat de la un amic/ă ce merge la sală, care știe exact cum stă treaba… sau poate la o foaie A4 cu meniuri, de la o persoană auto-intitulată nutriţionist și care te ,,plimbă’’ prin restricţii alimentare sau te trimite pur și simplu la un antrenor, care să scoată ,,untul’’ din tine…

 

Nutriţia este o Știinţă și ȋncă una foarte exactă, bazată pe reacţii biochimice bine stabilite, nicidecum ȋntâmplătoare. Pentru persoanele obișnuite aș da următoarea definiţie Nutriţiei – un cumul de comportamente și obiceiuri alimentare sănătoase care, odată instalate, nu mai necesită efort de disciplină sau de motivaţie, actul alimentar devenind ceva firesc, ușor aplicabil zi de zi.

O ȋntâlnire recent, cu o persoană venită la cabinet pentru consiliere ȋn nutriţie sportivă, mi-a demonstrat că există ȋncă oameni care au noroc, adică nu au picat ȋn niciuna dintre capcanele de mai sus. Motivul a fost ȋn acest caz, că omului nu i s-a părut suficient de natural, de fiziologic, ca să recurgă la alternative de pe net, slăbise ceva de unul singur, dar stătea blocat de câteva luni ȋntr-un punct din care nu știa ȋncotro s-o apuce.

Avea bineȋnţeles aceeași ȋntrebare : Cum să-mi cresc masa musculară și să ,,ard’’ ȋn același timp din propria grăsime?

Mi se spune des, ,, e cool să lucrezi cu sportivii de performanţă’’… poate, dacă m-aș limita la atmosferă, la energia din locurile de antrenament și mai ales când sunt competiţii … altfel, sportivii de performanţă sunt oameni obișnuiți, care ȋntâmpină aceleași probleme, dar la un nivel mult mai mare de stres decât restul lumii.

Coachingul unu-la-unu ȋn nutriţia sportivă este extraordinar. Dar uneori nu este posibil, mai ales atunci când lucrezi cu echipe.  

Te străduiești să îmbunătățești obiceiurile nutriționale ale unei echipe întregi și  pe o perioadă scurtă de timp rezultatul nu e ȋntotdeauna cel așteptat, adică o compoziţie corporală apropiată de perfecţiune pentru toată lumea. Din 2017 am preluat loturile olimpice de canotaj ale României, un număr mare de sportivi, băieţi și fete, personalităţi diferite, obiceiuri diferite, reacţii diferite ale organismului. Abia anul următor am ȋnceput să văd efectele implementării unor comportamente alimentare, diferite de cele anterioare și apropiate de cele ale unor sportivi de mare performanţă.

Și ei se confruntă cu fluctuaţii de greutate, modificări procentuale de grăsime somatică sau viscerală, important este să ajungă să știe cum să abordeze problemele apărute și să nu intre ȋn panică. 

Pentru mulţi, păstrarea sau creșterea masei musculare și ,,arderea’’ grăsimilor implică frecvent abordarea unor antrenamente epuizante, din ce ȋn ce mai dese și din ce ȋn ce mai grele, dar care prin stresul fizic creat nu fac altceva decât să mai adauge ,,paie pe foc’’ stresului zilnic, de la birou sau de acasă.

De foarte multe ori, mai mult nu este neapărat mai bine! Stresul este un adevărat sabotor ȋn lupta cu kilogramele, putând să ȋţi dea peste cap sistemul hormonal, ȋncetinind sau blocând complet slăbirea, chiar dacă ţi-ai propus și ajungi să mănânci din ce ȋn ce mai puţin.  

Păstrarea sau creșterea masei musculare și ,,arderea’’ grăsimilor implică nu doar atenţie alimentară, foarte strictă după unii, dar cât se poate de echilibrată, după mine, implică și o ȋnţelegere aceea ce se ȋntâmplă cu corpul tău.

O să vorbesc ȋn acest articol despre proteine, pentru că despre carbohidraţi se tot discută și ȋn principiu, e de la sine ȋnţeles  că trebuie consumaţi cei de calitate, care determină un răspuns lent de creștere a glicemiei și mă refer aici la cartofi, orez, quinoa... și evitaţi, pe cât posibil, cei din dulciuri, sucuri, patiserie, pâine...  

Echilibrul ȋn aportul de proteine ​​pe parcursul unei zile, provine din raportul dintre cantitatea de proteine ​​consumată la masă și răspunsul organismului de a sintetiza, adică de a produce din nou proteină ca și masă musculară. Știm deja că: 

  1.      la adulții tineri, atât ȋn perioada de odihnă, cât și după exerciții fizice, aproximativ 20 de grame de proteină ​​sunt suficiente pentru a stimula la maxim sinteza proteinelor musculare. Această doză o putem cuantifica la aproximativ 0,24 grame per kilogram corp, per masă. Dacă se consumă peste această cantitate de proteină, răspunsul de sinteză al proteinei musculare nu va fi mai mare și aminoacizii vor fi doar oxidați.

  2.      răspunsul organismului, de sinteză a proteinelor musculare, este tranzitoriu, deci dacă nu ați făcut exerciții și consumați o masă care conține un nivel optim de proteine, rata de sinteză va crește, dar va reveni la valoarea inițială în aproximativ trei ore. Dacă ȋnsă consumați o cantitate mică de proteine ​, să zicem că aveți 12 grame în farfurie, atunci veți avea un răspuns suboptim  de sinteză a proteinelor musculare, la acea masă . 

Evident, a nu mânca sau bea proteină după efort fizic, nu va fi niciodată un avantaj, atât pentru persoanele care vor să slăbească din grăsime, cât și pentru cele care vor să ȋși crească masa musculară. Pentru sportivi taxarea vine imediat, la analiza corporală cu bioimpedanţă, masa lor musculară scăzând evident, iar procentul de grăsime corporală crescând. 

Modificarea obiceiurilor alimentare la variante corecte, fiziologice pentru organism, este uneori mult mai importantă ȋn procesul de slăbit decât motivaţia de a face restricţii alimentare, care se poate ușor schimba la stimulii din mediu. 

Vrei să faci o schimbare ȋn viaţa ta?  

Intră ȋn cel mai profesionist program de nutriţie – RECALIBRAREA RASPUNSULUI HORMONAL – care are la bază cele mai noi descoperiri ȋn domeniul nutriţiei la nivel mondial. Este un program personalizat pentru fiecare pacient ȋn parte, dar care are un numitor comun.

Nu te vei ȋnfometa, nu vei sări peste mese, nu vei mânca numai varza sau numai carne. Nu vei mai refuza iesirile cu prietenii la restaurant pentru a nu fi tentat să ȋncalci dieta. Nu te vei mai trezi noaptea de foame și nu vei ȋnghiţi ȋn sec la vederea unei reclame la ciocolată.

Modificările se vor petrece treptat, fiziologic, fără a pierde din masa musculară ci din ţesutul adipos. 

Schimbarea ce va urma, te va transforma ȋn cea mai bună variantă a ta pentru tot restul vieţii. Intră pe www.stop-dieta.ro și fă-ţi o programare.

E mai ușor decât crezi !

 

Esti interesat sa afli care e momentul perfect pentru slabit?

INTRODU NUMELE SI ADRESA TA DE E-MAIL, ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER SI VEI PRIMI GRATUIT RASPUNSUL.

(C) 2017 www.stop-dieta.ro